הברית החדשה

חינם

חינם

הברית החדשה

הברית החדשה

ספר היסוד של הנצרות על חיו ופועלו של ישוע

Ι טופס הזמנה לספר הברית החדשה:

*שדות חובה

ספרי הברית החדשה

מיוחסים לתלמידיו של ישוע – אולם אף אחת מן הבשורות לא מציינת בפירוש מי מחברן, וסופרים נוצרים שיערו מי כתב אותן עשורים רבים לאחר כתיבתן.

הנוסח המקובל הוא נוסח הברית החדשה בשפת המקור היוונית (בעוד הטקסט בעברית הוא רק תרגום), כפי שנערך והוגה על ידי סדרת מלומדים באירופה הנוצרית בין 1516 ל-1633, מתוך מספר כתבי-יד ביזנטיים מאוחרים יחסית. (ויקיפדיה).

Ι להלן מספר עובדות אודות הברית החדשה:

  • בגלל פעילות המיסיון האגרסיבית במאה השנים האחרונות, הברית החדשה הוא הספר הנפוץ ביותר בכל הזמנים. מיד אחר כך מגיעים הקוראן וה"ספרון האדום" של המפלגה הקומוניסטית הסינית (הנקרא גם "ממשנתו של מאו דזה-דונג").
  • לפי המרכז לחקר הנצרות העולמית (Center for the Study of Global Christianity) ישנם מעל 45,000 קבוצות שונות המאמינות בברית החדשה והמפרשות את הברית החדשה בצורה שונה אחת מהשנייה.
  • בקרב החוקרים, רוב הולך וגדל מחשיב את הבשורות כסגנון של ביוגרפיות יווניות-רומיות עתיקות. היסטוריונים מעבירים על הבשורות ניתוח ביקורתי, תוך ניסיון להבדיל, בין מידע אמין לבין המצאות, הגזמות ושינויים אפשריים. (ויקיפדיה: Historical reliability of the Gospels).
  • הברית החדשה תורגמה לעברית לראשונה על ידי המיסיונר הגרמני פרנץ דליטש. אותו דליטש כתב נגד ה"יהודים סתומי הלב", וקבע כי המתת ישוע על ידי הרומאים "אשמת עם היא, אשמת דם נקי הרובצת על כל עם ישראל בכל הדורות ובכל הזמנים".

אנו שמחים להציע לכם את הברית החדשה ללא תשלום.

 

בריאת ותיקון העולם

המדע טוען שהעולם נוצר במפץ גדול ושכל היצורים נוצרו באבולוציה וזה לא סותר כי לעולם אכן יש התחלה, כפי שכתוב בתנ"ך "בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ" (בראשית א', 1). לעומת התנ"ך הגורס זאת אלפי שנים, המדע הגיע להכרה הזו רק בשנת 1964, כאשר התגלה קרינת רקע קוסמית. המדע תמיד נמצא בעיכוב ובאיחור של שנים אחרי העובדות התנ"כיות. 

התנ"ך גם מביא אתו כלים חברתיים לחיות ביחד בצורה מתוקנת. אחריות הדדית כמו החובה לבנות מעקה לגג, האיסור על זוגיות עם אשה נשואה או מאורסת, פיצוי לאדם שנפגע ומערכת משפטית נרחבת. התנ"ך הוא גם ספר הדת הראשון שמביא אתו זכויות לנשים, ילדים ועובדים. היכולת של התנ"ך להכיל את כל מרקמי החברה באופן מאוזן ובריא זו אחת הגדולות שלו והיא מגיעה מהעובדה שמדובר בחכה אלוהית.

לסיכום אנחנו למדים שהתנ"ך מביא אתו עדות שחוצה מגדרים וגילאים על התגלות אלוקים  לעם שלם. התגלות זו מהווה את היסוד של אמונת עם ישראל באלהים ובדרכו שמפורטת לאורך התנ"ך באופן של ציווים וסיפורים. 

כל אחד יכול לקרוא ולהאמין באל זה, והתנ"ך אף מתנבא שבעתיד כך יהיה כאשר יגיעו לעבוד את האלהים בירושלים.

מדובר בספר שמכיל את התנאים החברתיים והרווחתים הבסיסיים לקיום החברה האנושית כולה.