הברית החדשה

חינם

חינם

הברית החדשה

הברית החדשה

ספר היסוד של הנצרות על חיו ופועלו של ישוע

Ι טופס הזמנה לספר הברית החדשה:

*שדות חובה

ספרי הברית החדשה

מיוחסים לתלמידיו של ישוע – אולם אף אחת מן הבשורות לא מציינת בפירוש מי מחברן, וסופרים נוצרים שיערו מי כתב אותן עשורים רבים לאחר כתיבתן.

הנוסח המקובל הוא נוסח הברית החדשה בשפת המקור היוונית (בעוד הטקסט בעברית הוא רק תרגום), כפי שנערך והוגה על ידי סדרת מלומדים באירופה הנוצרית בין 1516 ל-1633, מתוך מספר כתבי-יד ביזנטיים מאוחרים יחסית. (ויקיפדיה).

Ι להלן מספר עובדות אודות הברית החדשה:

  • בגלל פעילות המיסיון האגרסיבית במאה השנים האחרונות, הברית החדשה הוא הספר הנפוץ ביותר בכל הזמנים. מיד אחר כך מגיעים הקוראן וה"ספרון האדום" של המפלגה הקומוניסטית הסינית (הנקרא גם "ממשנתו של מאו דזה-דונג").
  • לפי המרכז לחקר הנצרות העולמית (Center for the Study of Global Christianity) ישנם מעל 45,000 קבוצות שונות המאמינות בברית החדשה והמפרשות את הברית החדשה בצורה שונה אחת מהשנייה.
  • בקרב החוקרים, רוב הולך וגדל מחשיב את הבשורות כסגנון של ביוגרפיות יווניות-רומיות עתיקות. היסטוריונים מעבירים על הבשורות ניתוח ביקורתי, תוך ניסיון להבדיל, בין מידע אמין לבין המצאות, הגזמות ושינויים אפשריים. (ויקיפדיה: Historical reliability of the Gospels).
  • הברית החדשה תורגמה לעברית לראשונה על ידי המיסיונר הגרמני פרנץ דליטש. אותו דליטש כתב נגד ה"יהודים סתומי הלב", וקבע כי המתת ישוע על ידי הרומאים "אשמת עם היא, אשמת דם נקי הרובצת על כל עם ישראל בכל הדורות ובכל הזמנים".

אנו שמחים להציע לכם את הברית החדשה ללא תשלום.

 

יחסי אחים בתנ"ך


התנ"ך מעביר מסרים חברתיים ורוחניים בין היתר באמצעות סיפורים ואירועים היסטוריים. קריאה בו חושפת את עמקי הנפש של הדמויות המתוארות ויחסם אחד לשני. 
יחסי אחים הוא אחד הסוגיות המרתקות בתנ"ך. לכל אחד מסיפורי האחים בתנ"ך יש היבט חד בעומקי הנפש האנושית, אתגריה ותיקונה. לימוד הסיפורים האלו ותוצאותיהם גם מכינים את הקרקע לתקומה של עם ישראל.
סיפורם הטראגי של קין והבל מהווה את היסוד להתמודדות אחים בתנ"ך. "וַיָּקָם קַיִן אֶל-הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ" (בראשית ד, 8). 
מדוע קין רוצח את הבל? בגלל קנאה! קין לא מצליח לעמוד ברגשות אלו ומחליט ליטול את חייו של אחיו. כעונש הוא מנודה, מקולל ולובש את "אות קין" על מצחו. 
אחת הרגשות השליליות שיושבות בבסיס האדם היא קנאה. קנאה היא רגש הקיים אצל האדם בשל הצלחתו של אדם אחר ועקב תחושת נחיתות. לא בכדי, בהמשך התנ"ך בספר שמות ובספר דברים מוזכר האיסור על רגש הקנאה ב"עשרת הדברות": "לֹא תַחְמֹד, בֵּית רֵעֶךָ. לֹא-תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ, וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ, וְכֹל, אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ" (שמות כ, 13). 


סיפורם של האחים יצחק וישמעאל לעומת זאת מסמל את הפגיעה בתוך המשפחה, אח גדול הפוגע באחיו הקטן. הכאב, הקושי והתמודדות הם חלק ממה שהתנ"ך מנסה ללמד אותנו בסיפור זה. "וַתֵּרֶא שָׂרָה אֶת-בֶּן-הָגָר הַמִּצְרִית, אֲשֶׁר-יָלְדָה לְאַבְרָהָם – מְצַחֵק .וַתֹּאמֶר, לְאַבְרָהָם, גָּרֵשׁ הָאָמָה הַזֹּאת, וְאֶת-בְּנָהּ" (בראשית כ"א, 9-10). 
הפועל "מצחק" עשוי להתפרש כמעשה תמים, אך התנ"ך מפרש את "מצחק" כמעשה פוגעני, כפי שכתוב עם יוסף ואשת פוטיפר: "אִישׁ עִבְרִי לְצַחֶק בָּנוּ בָּא אֵלַי לִשְׁכַּב עִמִּי וָאֶקְרָא בְּקוֹל גָּדוֹל" (בראשית ל"ט, 14). כעונש על מעשיו אלהים מצוה את אברהם לשמוע בקול שרה ולגרש את הגר ואת בנה ישמעאל. 


סיפור יעקב ועשיו מסמל את התחרותיות בין האחים והרצון להמשיך את דרכו של אביהם. עשיו מזלזל במתנת הבכורה שהוא זכאי לקבל מאביו ובהחלטה אימפולסיבית מוכר את הבכורה עבור נזיד עדשים. "וַיִּמְכֹּר אֶת-בְּכֹרָתוֹ, לְיַעֲקֹב. וְיַעֲקֹב נָתַן לְעֵשָׂו, לֶחֶם וּנְזִיד עֲדָשִׁים, וַיֹּאכַל וַיֵּשְׁתְּ, וַיָּקָם וַיֵּלַךְ, וַיִּבֶז עֵשָׂו, אֶת-הַבְּכֹרָה" (בראשית כ"ה, 33-34). יעקב שמקדיש את חייו ללכת בדרך אביו מבין את משמעות הבכורה ויחד עם אמו לוקח על עצמו לקבל את הבכורה בכל מחיר. 


סיפור יוסף ואחיו בדומה לסיפור קין והבל מסמל את רגשות הקנאה אך בתוספת של התקבצות והתעמרות הרבים על היחיד.  אחיו של יוסף מקנאים ביחס שמקבל יוסף מאביהם ובנוסף מפחדים ממימוש חלומותיו על ועל כך שהוא יהיה שליט עליהם. "וְיִשְׂרָאֵל, אָהַב אֶת-יוֹסֵף מִכָּל-בָּנָיו–כִּי-בֶן-זְקֻנִים הוּא, לוֹ; וְעָשָׂה לוֹ, כְּתֹנֶת פַּסִּים. וַיִּרְאוּ אֶחָיו, כִּי-אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל-אֶחָיו–וַיִּשְׂנְאוּ, אֹתוֹ; וְלֹא יָכְלוּ, דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם" (בראשית ל"ז, 3-4). למרות היחס הקשה יוסף מצליח לעשות כמיטב יכולתו בכל תחום ובסופו של דבר מגיע לתפקיד משנה למלך, ומציל את המזרח התיכון מרעב וכיליון. 


לסיכום אנו למדים שהתנ"ך איננו רק ספר סיפורים אלא גם מהווה לימוד על יחסם של אחים אחד לשני. מיחסים אלו אנו למדים על מעמקי הנפש של האדם, חסרונותיו ומעלותיו ועל ההתנהלות הרצויה בין כל אדם לסביבתו. התנ"ך מעביר מסר אלוהי על יחסם של בני אדם אחד לשני מחוץ ובתוך המשפחה איך האל רוצה שאנו כנבראיו נחיה בעולם הזה.